מאגר לקוחות עוזר לעסק לשפר את איכות שימור הלקוחות, להגדיל את ההכנסות ולהעלות את הערך של כל לקוח. ככל שהעסק מבין יותר את קהל היעד ויודע יותר על לקוחות פוטנציאליים, כך השירותים והמוצרים שהוא יוכל להציע להם יהיו מדויקים וטובים יותר. לקוחות רוצים להרגיש שדואגים להם ולא רוצים שיתייחסו אליהם כאל מספר. אבל ללא הנתונים הנכונים שיתמכו בהתאמה אישית בגישה אליהם- הם לא יהיו לקוחות חוזרים או מתעניינים. כאשר הלקוח הופך להיות "לקוח שבוי" אפשר לפתות אותו עם הצעות המותאמות לצרכים ולרצונות שלו – מה שבסופו של דבר מגדיל את המכירות.
על ניהול מאגרי לקוחות
ניהול נתוני לקוחות הוא הדרך שבה העסק עוקב אחר המידע שהוא אוסף על לקוחות. זה כולל איסוף, ניתוח, ארגון, דיווח ושיתוף של תובנות הלקוחות שבאו באינטראקציה עם העסק. מאגר לקוחות יכול להכיל מידע ליצירת קשר, רכישות קודמות, צרכים עתידיים וכל מידע אחר שיכול לעזור ליועץ עסקי לעמוד ברצונות ובציפיות של הלקוח הפוטנציאלי של העסק. על ידי ניהול פעיל של פרטי הלקוח ניתן: למשוך לקוחות חדשים, לזהות מגמות (למשל עונתיות), לבנות מאגר לקוחות נאמן ולהגדיל את הערך של כל לקוח.
למה צריך מאגר לקוחות?
עם המידע הנכון, יועץ עסקי יוכל ליצור לידים עבור העסק, לבנות קשרי לקוחות טובים יותר ולסגור עסקאות. הדרך שבה היועץ העסקי ירתום את המידע הזה והאופן שבו ימיר את הנתונים לדרכים לשיפור העסק, תבדל את העסק בסופו של דבר מהמתחרים.
אילו נתונים כדאי לאסוף?
נתונים רלוונטיים שיעזרו לעצב לקוח פונציאלי:
פרטי התקשרות: שם לקוח, פרטי קשר (מייל, כתובת, מספר טלפון), מקור הגעה לעסק.
נתוני רכישה: תאריך רכישה, תדירות, הנחות, פריטים שנרכשו,ערך מכירות קודמות, זמן הרכישה, אופן התשלום
מידע דמוגרפי: מין, גיל, אזור, תחביבים ותחומי עניין, רמת הכנסה ורקע
משוב: תוצאות סקר, תלונות, אינטראקציה אחרונה, ציון לקוח.
כל המידע הזה יכול לעזור לעסק להבנת מגמות בקרב לקוחות ולקוחות פוטנציאליים ולהתאמה אישית של התקשורת עם הלקוח. המידע מאפשר גם:
כיצד ניתן לאסוף נתוני לקוחות?
הבנת הלקוח דורשת ניתוח מתחשב של היכן וכיצד לאסוף את הנתונים הנכונים. על ידי הגדרת המידע המשמעותי ביותר, ניתן להתחיל למדוד ולנתח דרכים טובות יותר לעניין את הלקוח עד למכירה.
מקורות איסוף מידע על לקוחות יכולים להיות: אירועים, טפסי לידים באתר, תחרויות, הזמנות וסקרים. אפשר ליצור פרופיל פרוגרסיבי של לקוח על ידי שאילת שאלות חדשות בכל פעם שיוצרים קשר, כשגולשים מבקרים באתר או מבצעים רכישה.
כיצד ניתן לאחסן נתוני לקוחות?
יש מגוון כלים זמינים לאחסון נתוני לקוחות. בשלב מוקדם, ניתן לאחסן נתונים באופן ידני באמצעות Excel או תוכנת גיליון אלקטרוני דומה. אבל ככל שהנתונים הופכים מפורטים יותר או כשהעסק מתחיל לצמוח, נדרשת תוכנה ספציפית שתעזור לאחסן, לעקוב ולהבין את כל המידע. זה עשוי להיות נבון להשקיע בכלים הנכונים מההתחלה, במקום להסתגל ברגע שנתקלים במגבלות של כלי גיליונות אלקטרוניים. הדרך החסכונית ביותר בזמן ובעלות לניהול מידע לקוחות, היא להשתמש בפתרון לניהול קשרי לקוחות (CRM).