מחקרי שוק בשיווק

מחקר שוק הוא התהליך של איסוף, ניתוח ופירוש מידע על שוק, על מוצר או שירות שתוצע למכירה בשוק זה, ועל העבר, ההווה ולקוחות פוטנציאליים למוצר או שירות, מחקר למאפיינים, הרגלי הוצאות, המיקום והצרכים של קהל היעד של העסק שלך. מידע מדויק ויסודי הוא הבסיס של כל המיזמים העסקיים המוצלחים משום שהוא מספק שפע של מידע על לקוחות פוטנציאליים וקיימים, התחרות, והתעשייה בכלל. זה מאפשר לבעלי העסקים כדי לקבוע את הכדאיות של עסק לפני שיקצה משאבים רבים למיזם. מחקר שוק מספק נתונים רלוונטיים כדי לסייע לפתור את אתגרי השיווק וזהו חלק בלתי נפרד מתהליך התכנון העסקי. למעשה, אסטרטגיות כגון פילוח שוק (זיהוי קבוצות מסוימות בתוך שוק) ובידול מוצר (יצירת זהות למוצר או שירות שמפריד אותו מאלה של המתחרים) מתקבלות על ידי מחקרי שוק. מחקר שוק כולל שני סוגים של נתונים:

מידע ראשוני. זהו מחקר בו אתה כבעל עסק יכול לאסוף או לשכור מישהו לאסוף בשבילך.

מידע משני. סוג זה של מחקר שכבר נערך ואורגן בשבילך. למשל: דיווחים ומחקרים על ידי משרדי ממשלה, ארגוני סחר או עסקים אחרים בענף שלך.

בעת ביצוע מחקר ראשוני, אתה יכול לאסוף שני סוגים בסיסיים של מידע: גישוש או ספציפיים. מחקר גישוש הוא פתוח, עוזר לך להגדיר בעיה ספציפית, ובדרך כלל כרוך בראיונות מפורטים, לא מובנים שבו תשובות ארוכות שנשלחות מקבוצה קטנה של משיבים. מחקר ספציפי, לעומת זאת, הוא מדויק בהיקפו ומשמש כדי לפתור בעיה שמחקר גישוש זיהה. במחקר ראשוני עליך להחליט ראשון איך אתה מקבל מידע מקבוצת המיקוד שלך: בדואר ישיר, טלפון, או ראיונות אישיים. אם תבחר שאלון דיוור ישיר, כך תהגדיל את שיעור התגובה שלך:

 

  • שאלות קצרות וענייניות.
  • שאלון של לא יותר משני עמודים.
  • לנסח מכתב שמסביר במידה מספקת למה אתה עושה את השאלון הזה.
  • תמריץ: למשל "50 ש"ח הנחה על הרכישה הבאה שלך," כדי להשלים את השאלון.
  • גם בהנחיות אלו, תגובה אלקטרוני היא בדרך כלל נמוכה. שיעור תשואה של 3 אחוזים אופייני; 5 אחוזים נחשבים טובים מאוד.

 

סקרי טלפון הם בדרך כלל זול והיעילים ביותר. כמה הנחיות לסקר טלפוני:

  • כתוב תסריט ולשנן אותו – לא לקרוא אותו.
  • אשר את שמו של המשיב בתחילת השיחה.
  • שאל אם שיחת מעקב אפשרית במקרה שאתה צריך מידע נוסף.
  • בנוסף להיותו חסכוני, מהירות היא יתרון נוסף של ראיונות טלפוניים. שיעור של חמישה או שישה ראיונות לשעה הוא טיפוסי, אבל מראיינים מנוסים עשויים להיות מסוגלים לנהל יותר. ראיונות טלפון גם יכולים לכסות טווח גיאוגרפי רחב יחסית בזול.

 

אחת הצורות היעילות ביותר של מחקר שיווקים הוא הראיון האישי. הם יכולים להיות מסוגים הבאים:

סקר קבוצה –  משמש בעיקר על ידי עסקים גדולים, ראיונות קבוצה או קבוצות מיקוד. על ידי כלים שימושיים לסיעור מוחות מקבלים מידע על רעיונות למוצרים, קניית העדפות, והחלטות רכישה בקרב אוכלוסיות מסוימות.

ראיון המעמיק. ראיונות אחד על אחד אלה הם גם ממוקדים ומבוססים על שאלות שנבחרו מראש.

המידע המשני משתמש במידע שנאסף על ידי מחוץ סוכנויות ממשלתיות, עמותות תעשייה ומסחר, איגודי עובדים, מקורות מדיה, לשכות מסחר, וכן הלאה. זה בדרך כלל שפורסם בחוברות, עלונים, פרסומי סחר, מגזינים, ועיתונים.

מקורות משניים כוללים:

מקורות ציבוריים –  אלה הם בדרך כלל ללא תשלום, לעתים קרובות מציעים הרבה מידע טוב, וכוללים משרדי ממשלה, מחלקות עסקים של ספריות ציבוריות.

מקורות מסחריים –  אלה הם בעלי ערך, אבל בדרך כלל כרוכים בגורמים כגון עלות דמי מנויים ועמותה.

מוסדות חינוך –  אלה לעתים קרובות התעלמו כמקורות מידע רבי ערך על אף שמחקר נוסף שנערך במכללות ואוניברסיטאות.

אחד מהמקורות הציבוריים הטובים ביותר הוא הסעיף העסקי של הציבור, במכללה שלך או מקומית או באוניברסיטה, ספרייה. השירותים הניתנים להשתנות מספרייה לספרייה, אבל בדרך כלל כוללים מגוון רחב של פרסומי ממשלה עם סטטיסטיקת שוק, אוסף גדול של ספריות עם מידע על עסקים מקומיים וזרים, ומבחר רחבים של מגזינים, עיתונים ועלונים.

לקבלת שיחת ייעוץ עסקי חינם