כוחו של הרגל בשיווק

צ'ארלס דואיג מדבר בספרו על הבנת לוח הזמנים ביחס לתגמול עבור לקוחות. כאשר מעצבי משחקי וידאו מעצבים משחק חדש, הדבר הראשון שהם מחליטים עליו הוא התגמול שיש לשחקן ביחס ללוח הזמנים שדורש המשחק.השחקנים מצפים לקבל איזה סוג של דבר שהופך את המשחק לסוג של כיף. אדם נהנה כאשר הוא מקבל תגמול שאינו יכול לצפות אותו. מכונות מזל מתוכננות על אותם העקרונות. קשה מאוד ליצור תגמול חדש ולשכנע אנשים שהם אוהבים את זה. שיווק ראשוני למעשה מסתכל על הרגלים שקיימים באדם באופן טבעי, ופועל על התגמולים שאנשים נותנים לעצמם.

Febreze היא למעשה חברה שעשתה שימוש בתובנה זו. אחת התובנות הגדולות של Febreze היתה שלאחר צפייה בדרך בה אנשים מנקים את הבית, הם הבינו שכל האנשים האלה היו נותנים לעצמם תגמולים בסוף תהליך הניקיון. אנשים היו הולכים לחדר אמבטיה, מרססים חומר למראה, מוחים את הקצף, ואז הם היינו מביטים בהשתקפות שלהם וסוג של חיוך בטירוף בעצמם. זה היה סוג של תגמול לאותו אדם שניקה. אז הם אמרו: למה שלא נוסיף קצת ריח לFebreze כדי להפוך אותו לריח נעים ? כך למעשה יצרו Febreze חומר ניקוי שכביכול מריח טוב כמו שהוא נראה. זה עבד מצוין כי זה נתן תגמול למנקים.

אחד דברים שאנחנו יודעים על נוירולוגיה הוא שהמוח שלנו נוטה לשחרר אנרגיה טובה כאשר אנו אוחזים הרגל. אנחנו בעצם שמים לב הרבה פחות מה שאנחנו עושים. זו הסיבה ש הרגלים כל כך שימושיים, כי אנחנו לא צריכים לחשוב עליהם כל כך קשה. יועץ עסקי או איש שיווק חייב להכיר הרגלים של צרכנים ולפיכך לדעת מה יתפוס אותם בקשר למוצר.

מחקר הוא הדרך הטובה ביותר לדעת על הרגלים של אנשים. זו הסיבה שבגללה אנשים תופסים לעיתים אנשי שיווק כמשכנעים סמויים, הם מנסים להדוף את ההרגלים הטבעיים שלהם. הרי חברות תמיד עושות מחקרים ויודעות הרבה על לקוחות, אך זה למעשה "משחק" שהלקוחות משחקים אותו יחד עם החברות. אחרת כיצד ניתן להסביר את העובדה שחברת ויזה למשל שולחת לאדם מייל עם הדברים סביר להניח שהוא יקנה (לאחר שהיא מתחקה אחרי הרגלי הקניה שלו) ואותו אדם מקבל את המיילים בשמחה וממשיך לעבוד עם אותה חברת אשראי ?  .

מחקר שיווק הוא תהליך או קבוצה של תהליכים המקשר את הצרכנים או הלקוחות לעסק באמצעות משווק מידע – מידע המשמש לזיהוי והגדרת הזדמנויות שיווק ובעיות; ליצור, לחדד, ולהעריך את פעולות שיווק, לפקח על ביצועי שיווק ולשפר את ההבנה של שיווק כתהליך. מחקר שיווקי מציין את המידע הדרוש לטיפול בבעיות אלה, מעצב את השיטה לאיסוף מידע, מנהל ומיישם את תהליך איסוף הנתונים, מנתח את התוצאות, ומתקשר לממצאים והשלכותיהם.

טכניקות מחקר שיווק כוללות:

 

  • מחקר פרסום – משמש כדי לחזות קבוצת בדיקה או לעקוב אחר היעילות של פרסומות לכל מדיה, שנמדד על ידי היכולת של המודעה כדי לקבל תשומת לב ,להעביר את המסר, לבנות תמונה של המותג, ולהניע את הצרכן לרכוש את המוצר או השירות.
  • מעקב אחר מודעות – תקופתי או רציף. מחקר שוק שנועד לפקח על הביצועים של מותג תוך שימוש באמצעים כגון מודעות למותג, העדפת מותג, ושימוש במוצר.
  • מחקר הון מותג – איך להציג את המותג לטובת הצרכנים.
  • מחקר עמותת מותג – מה האסוציאציה שעולה לצרכנים לגבי המותג.
  • מחקר תכונת מותג – מה הן תכונות המפתח המתארות את מותג.
  • בדיקת שם המותג – מה צרכנים מרגישים לגבי שמות של מוצרים.
  • מחקר מעקב מסחרי – לבחון פרסומות, עיצובים, אתרים, על ידי ניתוח התנהגות חזותית של הצרכנים.
  • בדיקות קונספט – לקבלת מושג על ידי צרכני יעד.
  • ביצוע תצפיות ותחזיות בשינויי מגמות תרבותיות חדשות או קיימות בתחומים כמו אופנה, מוסיקה, סרטים, טלוויזיה, תרבות נוער ואורח חיים.
  • מחקר תהליכי הנעת קונים – כדי לקבוע מה מניע אנשים לקנות ומה משפיע על תהליך קבלת החלטות.
  • מחקר שביעות רצון לקוחות – מחקרים כמותיים או איכותיים שמניב הבנה של שביעות הרצון של הלקוח עם העסקה.
  • מחקר הערכת ביקוש – כדי לקבוע את הרמה המשוערת של ביקוש למוצר.
  • מחקר אסטרטגי אינטרנט – מחפש חוות דעת של לקוחות באינטרנט: צ'אטים, פורומים, דפי אינטרנט, בלוגים, שבהם נוהגים אנשים להביע באופן חופשי על חוויותיהם עם מוצרים.
  • יעילות שיווק וניתוח – בניית מודלים ומדידת תוצאות כדי לקבוע את היעילות של פעילויות שיווק בודדות.
  • מחקר מיצוב – לבדוק כיצד שוק היעד רואה את המותג ביחס למתחרים.
  • בדיקת גמישות מחיר – כדי לקבוע כיצד רגיש לקוחות לשינויי מחיר
  • חיזוי מכירות – כדי לקבוע את הרמה הצפויה של מכירות בהתחשב ברמת ביקושים.
  • תחשבו על זה רגע.. מוצגות בפניך שתי האפשרויות הבאות:
  • אפשרות א ': אתה יכול להכין כוס קפה לעצמך במחירשל 16 עד 18 סנט בנוחות ביתית.
  • אפשרות ב ': אתה יכול לגרור את עצמך מהמיטה מוקדם יותר, לעצור בסטארבקס ולשלם בין 2 ל 5 דולרים לכוס קפה.
  • סטארבקס כבר הבינה את כוח ההרגל, לכן מחלקת השיווק של סטארבקס סייעה להפוך את כוס פשוטה של ​​קפה להרגל יוקרה זול. אז למה אנשים לפעול בדרך זו? כי הם כבר לא מקבלים החלטות כלכליות רציונליות, אלה מונעים מהרגל. למעשה, הם עובדים על טייס אוטומטי שנקרא: הרגל.

לקבלת שיחת ייעוץ עסקי חינם