צ'ארלס דואיג מדבר בספרו על הבנת לוח הזמנים ביחס לתגמול עבור לקוחות. כאשר מעצבי משחקי וידאו מעצבים משחק חדש, הדבר הראשון שהם מחליטים עליו הוא התגמול שיש לשחקן ביחס ללוח הזמנים שדורש המשחק.השחקנים מצפים לקבל איזה סוג של דבר שהופך את המשחק לסוג של כיף. אדם נהנה כאשר הוא מקבל תגמול שאינו יכול לצפות אותו. מכונות מזל מתוכננות על אותם העקרונות. קשה מאוד ליצור תגמול חדש ולשכנע אנשים שהם אוהבים את זה. שיווק ראשוני למעשה מסתכל על הרגלים שקיימים באדם באופן טבעי, ופועל על התגמולים שאנשים נותנים לעצמם.
Febreze היא למעשה חברה שעשתה שימוש בתובנה זו. אחת התובנות הגדולות של Febreze היתה שלאחר צפייה בדרך בה אנשים מנקים את הבית, הם הבינו שכל האנשים האלה היו נותנים לעצמם תגמולים בסוף תהליך הניקיון. אנשים היו הולכים לחדר אמבטיה, מרססים חומר למראה, מוחים את הקצף, ואז הם היינו מביטים בהשתקפות שלהם וסוג של חיוך בטירוף בעצמם. זה היה סוג של תגמול לאותו אדם שניקה. אז הם אמרו: למה שלא נוסיף קצת ריח לFebreze כדי להפוך אותו לריח נעים ? כך למעשה יצרו Febreze חומר ניקוי שכביכול מריח טוב כמו שהוא נראה. זה עבד מצוין כי זה נתן תגמול למנקים.
אחד דברים שאנחנו יודעים על נוירולוגיה הוא שהמוח שלנו נוטה לשחרר אנרגיה טובה כאשר אנו אוחזים הרגל. אנחנו בעצם שמים לב הרבה פחות מה שאנחנו עושים. זו הסיבה ש הרגלים כל כך שימושיים, כי אנחנו לא צריכים לחשוב עליהם כל כך קשה. יועץ עסקי או איש שיווק חייב להכיר הרגלים של צרכנים ולפיכך לדעת מה יתפוס אותם בקשר למוצר.
מחקר הוא הדרך הטובה ביותר לדעת על הרגלים של אנשים. זו הסיבה שבגללה אנשים תופסים לעיתים אנשי שיווק כמשכנעים סמויים, הם מנסים להדוף את ההרגלים הטבעיים שלהם. הרי חברות תמיד עושות מחקרים ויודעות הרבה על לקוחות, אך זה למעשה "משחק" שהלקוחות משחקים אותו יחד עם החברות. אחרת כיצד ניתן להסביר את העובדה שחברת ויזה למשל שולחת לאדם מייל עם הדברים סביר להניח שהוא יקנה (לאחר שהיא מתחקה אחרי הרגלי הקניה שלו) ואותו אדם מקבל את המיילים בשמחה וממשיך לעבוד עם אותה חברת אשראי ? .
מחקר שיווק הוא תהליך או קבוצה של תהליכים המקשר את הצרכנים או הלקוחות לעסק באמצעות משווק מידע – מידע המשמש לזיהוי והגדרת הזדמנויות שיווק ובעיות; ליצור, לחדד, ולהעריך את פעולות שיווק, לפקח על ביצועי שיווק ולשפר את ההבנה של שיווק כתהליך. מחקר שיווקי מציין את המידע הדרוש לטיפול בבעיות אלה, מעצב את השיטה לאיסוף מידע, מנהל ומיישם את תהליך איסוף הנתונים, מנתח את התוצאות, ומתקשר לממצאים והשלכותיהם.
טכניקות מחקר שיווק כוללות: