המדריך לשיווק בוידאו 2016

קשה לחזות את עתיד הוידאו באינטרנט, אבל זה קשה שלא לפרגן לכלי האדיר הזה שמנגן כינור ראשון כמעט בכל פלטפורמת מידע או רשת חברתית. מצחיק לחשוב שלפני יוטיוב והסמארטפון, הסתפקו בעלי עסקים קטנים בטקסט ותמונות. וידאו ראינו בקולנוע,  שיווק בוידאו ? סרטי תדמית לעסקים קטנים ? בפרסומות בקולנוע.

אז למה סרטי תדמית ? שיווק בוידאו ? כי וידאו הפך להיות אחד הכלים הנפוצים, החינמיים והזמינים בשל העובדה שאנחנו חיים בעידן הטכנולוגיה.

תחשבו רגע על המילים האלה: אנחנו + חיים + עידן טכנולוגיה. אנחנו – אנחנו בני אדם ומעצם הטבע של רובנו, אנחנו אוהבים להיות מוקפים בבני אדם ולחיות חיי חברה, נוהגים לתקשר (לשתף, לספר סיפור, לדבר, להראות), חולקים דעות שונות . חיים- הם אותן חוויות נעימות או פחות נעימות שאנחנו עוברים. עידן הטכנולוגיה – אותם כלים, אתרים ואפליקציות שבאמצעותם אנחנו משתפים חוויות שלנו עם הסביבה. נוצר מצב של Win all או בשפת ההימורים: בינגו. מה קורה כאשר שמים מיליארדי מצלמות זמינות בשליפה של כמה שניות ביד של מיליארדי בני אדם, שמטבעם רוצים לשתף ולתעד חוויות שהם עוברים מדי יום ? – מקבלים מיליארדי סרטונים. יוטיוב הכריזה כי בנובמבר 2015 הועלו 500 שעות של וידאו כל דקה לאתר והיד נטויה. במונחי זמן זה מדהים – כמעט 21 ימים של וידאו כל דקה.

מלכי יזדי על שיווק בוידאו וסרטי תדמית

אין כמעט פלטפורמות שאינן תומכות וידאו ברמה גבוהה: פייסבוק, טוויטר, סנאפצ'ט, ואחרים נמצאים כעת להוכיח מצע מצוין ומפותח להעלאת וידאו, למרות דומיננטיות היסטורית של יוטיוב.

הרשת החברתית פייסבוק הודיעה ​​שהיא מייצרת 8 מיליארד צפיות בוידאו בכל יום. סנאפצ'ט הודיעה ​​שהיא מייצרת 6 מיליארדים צפיות ביום. שנבין היטב : זהו מידע על כניסות ייחודיות מכתובות רשת שונות. זאת אומרת, בוידאו בפייסבוק צופים בכל יום מ 8 מיליארד מכשירים שונים ( לא בהכרח 8 מיליארד אנשים, אך זה לא רחוק מכך). לפי חברת סיסקו, בין יצרניות ציוד התקשורת הגדולות בעולם, בשנת 2017, וידאו יהווה 69% מכלל תעבורת האינטרנט. מנתחי שיווק צופים שנתח השימוש בוידאו שמפרסמים ישקיעו בו יהיה 64%. מחקרים של חברת פורסטר מציינים שאם תמונה אחת שווה 1000 מילים, דקה אחת של וידאו שווה 1.8 מיליון מילים.

אז מה נשתנה בשיווק בוידאו בשנים האחרונות ?

הרבה..

בשל הגידול בשימוש ברשתות החברתיות ועולם ה rapid learning , וידאו הפך כלי ממעלה ראשונה לחוכמת ההמונים. קיימים אינספור תחומים בהם אנשים אנונימיים ברחבי הרשת הפכו להיות אוטוריטות לתחום ידע בגלל שידעו איך למנף את עצמם. חלקם בכלל לא התכוונו לעשות שיווק בוידאו או סרטי תדמית, אך הנכונות שלהם לתעד פעולות בתחום בו היה להם ניסיון הניבו להם אחוזי צפיות ועוקבים ברמה שהם יכלו לפרסם מותג או מוצר ולהשפיע על דעת הקהל.

נוסיף לכך את העובדה שלכל מכשיר סמרטפון כיום יש מצלמה שעד לפני 10 שנים לא היינו חולמים עליה ותקבלו רצון וצורך לצלם מצד אחד ונגישות מצד שני. רובד נוסף הוא היכולת הטכנולוגית המאפשרת לשלב אינטראקטיביות בסרטוני הוידאו לשם יצירת עניין ושילוב הגולש בסרטון. בנוסף, ישנן פלטפורמות Web ואפליקציות חינמיות הנותנות אפשרות לשיתוף וידאו קבוצתי, הקלטה ועוד מגוון אפשרויות הקשורות לוידאו. Skype ו google hangout הן חלק מהן.

מלכי יזדי, על שיווק בוידאו 2016

אז איך עושים את זה נכון ? שיווק בוידאו באמצעות סרטי תדמית

אם החלטתם לעשות סרטון תדמית , נסו להימנע בשימוש בסרטי תדמית קלאסיים, אנו חיים שיווק מסביבנו 24\7 ולכן אנשים יודעים לזהות בפריימים הראשונים בסרטון אם מנסים למכור להם מוצר, מותג או שירות. הקפידו להעלות סרטים אותנטיים. כל מוצר או שירות באים לענות על צורך או כאב, חלקם דחופים יותר וחלקם פחות. סרט אותנטי הוא סרט שמציג בעיה או כאב אמיתי וב"דרך אגב" נותן את הפיתרון –  המוצר או השירות.

כיצד ליצור סרטי תדמית | מלכי יזדי

1. הקפידו לייצר סרטון שלא עולה על 3-4 דקות.

2. 10 השניות הראשונות של סרטון הן קריטיות לגבי המשך הצפייה ובכדי לא להגיע לאחוזי נטישה גבוהים, צריך להיות מספיק קריאטיביים ולמשוך את הלקוח בשניות הראשונות. ניתן להיוועץ בעורך וידאו מנוסה כדי להשיג מטרה זו.

3. בדקה הראשונה, נסו לחדד את הכאב או בעיה, בדרך כלל על ידי ראיון אותנטי או הסבר מילולי תוך כדי הצגת וידאו (visual –voice over ). מומלץ לשים פסקול איטי, עצוב על מנת להמחיש את הבעיה ובהמשך מיד עם הצגת הפתרון לעבור לפסקול יותר שמח או חיובי.

4. ב 2-3 דקות לאחר מכן, הראו את הפתרון מכמה זוויות: ראיון, הצגת וידאו, הצגת שינוי, טקסט.

5. מאחר ולא כל יום עושים סרטון תדמית, הוא מחייב השקעה בצילום. לא צריך להיבהל מהר, אף אחד לא מבקש מכם לקנות מצלמה ב 9000 ₪. ניתן להשיג היום מצלמות ביתיות או מצלמות דמוי SLR שנעות סביב 1000-1500 ₪ ומצלמות באיכות HD בצבעים חדים וברורים. חשוב מאד לפני הקנייה לבדוק תגובות על המצלמה (חוכמת ההמונים אמרנו ?) ולתת דגש על איכות הסאונד. איך עוד ניתן לחסוך בקנית מצלמה ? נסו לקנות ביד 2 ממישהו שהתלהב מהר לקנות מצלמה ועכשיו רוצה להתפטר ממנה, באתרי קופונים שלפעמים יוצאים במבצע באמת כדאי או שכרו מצלמה (זול בהרבה, במיוחד שמדובר על צילום חד יומי או חד פעמי), החינמי ביותר זה פשוט לשאול מאחד החברים.

6. מומלץ במהלך הסרטון לשלב "לקוחות ממליצים" או "לקוחות מספרים" כדי לחזק את הרגשת השייכות ולהראות שאנשים כבר ניסו את המוצר או השירות בעבר.

יש לי סרטון תדמית, מה עכשיו ?

1. פיתחו ערוץ ביוטיוב תחת google account שלכם הנושא את שם העסק או המוצר.

2. קודדו את הסרטון בפורמט מקובל : MP4,WMV,MOV ברזולוציית HD 1080P או HD 720P והעלו ליוטיוב.

3. מאחר וזהו סרטון תדמית, הכותרת שלו בדרך כלל מדברת על העסק כדי לא להטעות את הגולש.

4. הכוח של סרטון תדמית יחיד ביוטיוב בדרך כלל פחות משמעותי מהעלאה של 10-20 סרטונים ולכן והסרטון מועלה לשם כפלטפורמה לחשיפה. תצטרכו להביא בדרך כלשהיא תנועה לסרטון.

5. פרסום embedded link באתר העסק יכול בהחלט להביא תנועה לסרטון.

6. העלו את הסרטון לפייסבוק ישירות (לא כקישור ליוטיוב), כיתבו פוסט מגניב ומזמין עבור הסרטון. במידת הצורך,פרסמו מודעה ממומנת בפייסבוק, קדמו אותה, טרגטו את הקהל שתרצו לחשוף את המודעה אליו.

7. שלבו את הסרטון שלכם בדף נחיתה, כך גולשים יוכלו להביע ענין במוצר וישאירו פרטים לחזרה.

8. בשיווק אינטרנטי, בשונה מחנות בקניון, ניתן לקבל מספרים מדויקים. הקפידו לעקוב אחרי מדדים ו"לשחק" בהתאם עם התוצאות: לטרגט לקהל שונה, לשים כותרות אחרות, Meta Tags, לנהל שיטות שיווק אחרות – עד להגעה לתוצאות טובות.

אז איך עושים את זה נכון ? שיווק בוידאו באמצעות סרטוני טיפים

סוג זה של סרטונים יכול להתאים ל80%-90% מבעלי העסקים בתנאי שיודעים כיצד לייצר את הסרטונים ולנתב אותם בצורה נכונה. דוגמאות : קוסמטיקאית יכולה לתת טיפים על מריחת לק, סוגי הדבקות ציפורניים וכו', רופא שיניים יכול להסביר כיצד לצחצח שיניים בצורה נכונה, אילו משחות שיניים בכי טובות לחניכיים וכו'. שיווק בוידאו של סרטוני טיפים יכול להראות תובעני, אך הדבר הופך לנכס מניב עם הזמן. אם משקיעים נכון בצילום, ברמת התכנים (מקצועיות) ויודעים כיצד לעשות שימוש נכון במילות מפתח לחיפוש, ניתן להגיע לתוצאות יחסית מהירות ולא עלות גבוהה.

סרטוני טיפים בתקציב מינימלי

1. גם בסרטונים אלה רצוי לעשות שימוש במצלמה איכותית ולצלם בזויות נכונות. זכרו שרמת צילום טובה יחד עם תכנים מקצועיים רלוונטיים יכולים להניב שיווק בוידאו מהסוג הטוב ביותר. אם אין לכם אפשרות לצלם באיכות (למשל סמרטפון), נסו למקסם את איכות הצילום על ידי תאורה נכונה, תקריבים וחיפוי בסאונד טוב.

2. ייצרו בין 10 ל 20 סרטוני טיפים, משך כל סרטון לא יעלה על 2 דקות.

3. צלמו בתאורה טובה ולהראות תקריבים היכן שאלה נדרשים.

4. הסאונד חשוב מאד הסרטונים מהסוג הזה, ניתן גם להקליט סאונד בנפרד ולהראות visual תוך כדי סנכרון בניהם.

5. הקפידו להראות טוב בצילום (אפילו מעט איפור), לדבר בצורה רהוטה, לא בשפה גבוהה או בז'רגון של התחום אותו אתם מציגים. התכנים חייבים להיות מקצועיים מצד אחד ומובנים מצד שני. אם אינכם שולטים בתכנים אל תצלמו או צלמו מספר פעמים עד הגעה לתוצאה רצויה.

6. פרסמו סרטים חינם – זוכרים מה רצינו להשיג ביצירת התוכן בוידאו ? לחשוף אתכם לקהל, לגרום לאנשים להכיר אתכם ולהבין שאתם אוטוריטה בתחום. אל תנסו לגבות תשלום על סרטוני טיפים ודומיהם, בטח לא כשיש כאלה בחינם באינטרנט. נסו להביא לסרטונים האלה את הערך המוסף שלכם או להראות ידע שלא הוצג קודם, הביאו טיפים פרקטיים בעלי ערך אמיתי מתחום העיסוק שלכם.

יש לי סרטוני טיפים, מה עכשיו ?

1. פיתחו ערוץ ביוטיוב תחת google account שלכם הנושא את שם העסק.

2. העלו סרטון אחד כל מספר ימים (אפילו אם יש לכם בארסנל 30 סרטונים).

3. שימו כותרת מזמינה ומסקרנת דוגמת: " איך למרוח לק ב – 13 שניות" . תהיו קריאטיביים ככל שניתן, תחשבו מה היה קורה אם הייתם רואים כזו מודעה וכמה היא הייתה מסקרנת אתכם להקליק.

4. הקפידו לבצע מחקר מילות מפתח על תחום התוכן בו אתם עוסקים (google keyword planner למשל הוא כלי מצוין לכך). לאחר המחקר, הטמיעו את מילות המפתח ככל שניתן בכותרת, בתיאור הסרטון וב tags.

5. שלבו את הסרטונים אוטומטית ב google+ על ידי קישור דף google+ שלכם לדף היוטיוב שלכם.

6. שלבו את הסרטונים שלכם בפייסבוק, יצרו מודעות מזמינות. באופן התחלתי תוכלו לטרגט את המודעות לקהל יעד נבחר בתקציב נמוך יחסית (30$-40$ למשך מספר ימים). עדיף כמובן להעלות את הסרטונים ישירות לפייסבוק ממש כמו ביוטיוב – אחד כל כמה ימים. בפייסבוק תוכלו גם ליצור מודעות שמניעות לפעולה, לדוגמא: מודעה שתכליתה ליצור לייקים לסרטון, מודעה שתכליתה להוביל לדף נחיתה להשארת פרטים, שיתוף משימה, קישור לדף אחר באתר שלכם או כל פעולה רצויה אחרת.

7. אם יש לכם בסיס לקוחות קבוע, רצוי ומתבקש לשלוח קישורים לסרטונים אלה במייל כחלק מקמפיין.

8. עקבו אחר הסטטיסטיקות בפייסבוק ויוטיוב : כמה נשארו לאחר 10 שניות, כמה הניעו לפעולה בסיום הצפייה, סטטיסטיקות סרטון וכו'.

9. חשיבות עליונה בפייסבוק לקבלת לייקים על סרטונים או ליצור שיח על הסרטונים, זה פשוט מוכיח חברתית שאתם בדרך הנכונה, ממש כמו "לקוחות ממליצים" באתרים.

.