מגמות בשיווק במדיה החברתית ב - 2015

במאמר זה תוכלו לגלות ממצאים ממחקרים שנעשה לאחרונה כדי לעזור לכם להעריך אם בחירות השיווק במדיה החברתית שלכם נכונה.

  1. מכירות באמצעות מדיה חברתית עולות – במשך שנים, משווקים דיווחו תסכול בשיווק במדיה החברתית, תסכול שנבע בדרך כלל במעבר למכירות.

פוסט בפייסבוק או וידאו מאתר YouTube עשויים למלא תפקיד במכירה בשלב מסוים, אך בדרך כלל הדרכים המובילות למכירה הן: שיחת טלפון, מילוי טופס וצעדים אחרים המעבירים צרכנים פוטנציאליים להמרה וקנייה. שיווק במדיה חברתית נותן למשווקים אופציה להשקיע במודעות חברתית למוצר, בתקווה שבשנת 2016 , תמצא דרך קלה יותר לעבור ישירות מתקשורת חברתית להמרה.

מגמה חיובית במכירה חברתית כבר הדהדה במחקרים מכובדים אחרים. על פי מחקר אחר, עד סוף  2015, המכירות דרך מדיה חברתית בעולם יסתכמו ב 30 מיליארד דולר, עלייה של 50% לעומת 2014 בה המדיה הזו הניבה מכירות של 20 מיליארד דולר.

אם זה רק עניין של עבודה, מכירה חברתית תקבל נתח משמעותי בעולם בעתיד הקרוב.

 

טוויטר, פייסבוק ואמזון הם שערים וירטואליים כדי לעזור למשווקים לעקוב אחר מכירות ישירות בתוך הפלטפורמה.. ROI  (החזר השקעה) למדיה חברתית הופך יותר משמעותי ומוכח. כאשר יקוצרו הצעדים בדרך לקנייה, הפלטפורמות האלה יצברו יותר ויורת תאוצה.

 

  1. צריכת מדיה חברתית נוסקת במכשירים ניידים – אך עדיין קיימת במחשב.

המחקר מגלה כי גישה ניידת לאינטרנט גדלה פי ארבע ויותר בשנים האחרונות ולכן גם פעילות האינטרנט ברשתות חברתיות משתלטת על המכשירים הניידים. אותו המחקר מצא כי כ -31% מכל התעבורה ל 10 הנכסים הדיגיטליים הנגישים ביותר היו כניסות ממכשירים ניידים. לדוגמא, פייסבוק הוא הרכוש הדיגיטלי מספר שלוש בעולם עם 207 מיליון מבקרים ייחודיים בארה"ב. גוגל ויאהו תופסים את מקומות 1 ו 2 .

 

  1. הזרמת וידאו ואודיו תופסת תאוצת שיא.

הפופולריות של סדרות פודקאסט אמיתיות זוכות לתשומת לב של המשווקים. פודקאסט מטשטש את הקו בין תכנים שיווקים וחברתיים, בגלל התוכן השימושי והבידורי שהוא מספק. יש כאן למעשה שילוב של פן חברתי, מכיוון שפוסקאסט מספק אינטראקציה אישית עם אנשים שמבינים במותג. מאזינים יכולים להתקשר בפודקאסט, לענות על שאלות שנשלחו באמצעות דואר אלקטרוני או  דף חברתי. דפי נחיתת Podcast מופעלים בדרך כלל עם כפתורים חברתיים לשיתוף קל.

 

  1. פייסבוק ממשיכה לשלוט, במיוחד במכשירים ניידים.

פייסבוק לא מפתיעה ועדיין שולטת במדיה החברתית ממכשירים ניידים ומשולחן העבודה. למעשה, פייסבוק זיהתה מבעוד מועד ותכננה את המעבר של  הצרכנים לרשתות חברתיות במכשירים ניידים.

פייסבוק רכשה את LiveRail, חברת פרסום בוידאו, במטרה להניע מפרסמים לשים מודעות וידאו לקהל ממוקד. כמו כן, השיקה רשת קהלים, אשר שמה מודעות פייסבוק בנכסים מחוץ לפייסבוק. ברבעון 4 2014, פייסבוק הפכה לספקית של 61% מכלל התנועה החברתית באינטרנט , בנוסף הניבה 72% מכלל הכניסות למסחר אלקטרוני חברתי.

פגישת ייעוץ מלכי יזדי